15 results
Book
In basket
(Edipresse Książki)
Przewodnik na czas zmian. Nie tylko tych dobrych. Coraz częściej słyszę wokół o lękach, o przytłoczeniu rzeczywistością, o zagubieniu - „Nie ogarniam” stało się słowem-wytrychem, które opisuje wszystkie sytuacje i doświadczenia, z którymi nie dajemy sobie rady. Jednocześnie wciąż snujemy plany, marzenia, chcemy realizować projekty. Czy wymówkami racjonalizujemy i usprawiedliwiamy nasze lęki? W obawie przed zmianą i wysiłkiem z nią związanym, umacniamy bariery i barykady w naszych głowach? Czego właściwie się boimy? I czy naprawdę jest się czego bać? Ta książka będzie próbą odpowiedz na te pytania. Przyjrzymy się bliżej rozmaitym przyczynom naszych lęków, sprawdzić jak na nas wpływają, czy słusznie wzbudzają nasz lęk i w jaki sposób radzić sobie z nimi tak, by czerpać z nich informację i siłę, ale nie dać im zdominować naszego życia. To książka o tym, jak przestać bać się życia.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Filia nr 7
All copies are currently on loan: sygn. 159.923/Dar (1 egz.)
Filia nr 11
There are copies available to loan: sygn. 159.923 (1 egz.)
Remont
Book
In basket
(Amberek)
Pięknie rymowana i ilustrowana historia pingwinka, który chciałby bawić się ze swoimi przyjaciółmi pływającymi w morzu, ale boi się wody. Dzięki słowom zachęty mamy przełamuje swój lęk. Wzruszająca i cudownie pozytywna opowieść, która pomoże dzieciom wykształcić poczucie własnej wartości i pewności siebie.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Filia nr 7
All copies are currently on loan: sygn. I/N (1 egz.)
Book
In basket
(Przyjazna Łapka : te książki kochają dzieci na całym świecie!)
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Filia nr 11
All copies are currently on loan: sygn. I/N (1 egz.)
Remont
Book
In basket
Oto przewodnik po praktyce jogi, która wpływa na zmniejszenie stresu i lęków oraz wspomaga walkę z depresją. Książka napisana przez specjalistki – nauczycielkę jogi, dziennikarkę i psychiatrę – które dzielą się swoją wiedzą oraz wynikami badań z amerykańskiego Narodowego Instytutu Zdrowia. Dzięki tej publikacji możesz wypracować spokój i skupienie w codziennym życiu, a także uporać się z brakiem energii. Znajdziesz tu sekwencje o naukowo udowodnionym działaniu, które polegają na uwolnieniu ciała oraz psychiki od lęku i zamartwiania się. Publikacja zawiera: Porady jak utrzymać skupienie, pewność siebie i równowagę; Proste sekwencje jogi opatrzone zdjęciami wyraziście ilustrującymi pozycje; Opis krótkich sesji jogi uwzględniających pracę z oddechem; Poszczególne pozycje opatrzone wyjaśnieniami, jak każda z nich przyczynia się do zdrowia fizycznego, psychicznego i emocjonalnego; Poziomy praktyki dostosowane do sprawności fizycznej. Zadbaj o swoje emocje i zdrowie psychiczne z pomocą jogi. Liz Owen uczy jogi od 1990 roku. Współtworzyła program trzech badań naukowych finansowanych przez amerykański Narodowy Instytut Zdrowia prowadzonych na Boston University School of Medicine. Od 2011 roku prowadzi warsztaty dla osób z depresją i lękami, a także intensywne szkolenia dla instruktorów jogi. Holly Lebowitz Rossi od dwudziestu lat pracuje jako niezależna dziennikarka. Specjalizuje się w tematach związanych ze zdrowiem, dobrostanem, rodzicielstwem i jogą. Jej prace zamieszczały m.in.: „The Boston Globe”, „Sunday Magazine”, „Newsweek”, „The Washington Post”. Chris C. Streeter jest profesor nadzwyczajną psychiatrii i neurologii na Boston University School of Medicine oraz wykładowczynią Harvard School of Medicine. Od dwudziestu lat otrzymuje granty na badania z funduszy amerykańskiego Narodowego Instytutu Zdrowia. Obecnie sprawuje funkcję dyrektorki Bostońskiego Centrum Badań nad Jogą oraz dyrektorki Funkcjonalnego Neuroobrazowania dla Psychiatrii na Boston University School of Medicine.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Filia nr 11. Remont
No availability information: sygn. 615.8
Book
In basket
Nowa książka autorki bestsellerowych książek psychologicznych, które przeczytało już 1,5 miliona ludzi. Ile to już razy powtarzałeś, że chciałbyś być bardziej pewny siebie? To życzenie samo się nie spełni. Bo nic się nie zmieni bez twojego udziału! Ludzie, którzy mają silne poczucie własnej wartości, w pozytywny sposób myślą o sobie i o innych. Są optymistami i otwarcie wyrażają swoje myśli i potrzeby. Nie boją się szczerości i krytyki. Cieszą się lepszym zdrowiem – zarówno psychicznym, jak i fizycznym. Wysoka samoocena wpływa także na ich podejście do życia. Stefanie Stahl, najsłynniejsza niemiecka psychoterapeutka, autorka bestselerowych książek „Odkryj swoje wewnętrzne dziecko” i „Kochaj najlepiej, jak potrafisz”, jest pewna, że niska samoocena to nie dożywotni wyrok. Opisując sytuacje z życia wzięte, pozwala zrozumieć powielane latami zachowania i schematy, daje również receptę na to, jak myśleć o sobie dobrze. Zaakceptuj siebie takim, jakim jesteś, i ciesz się szczęśliwym życiem bez lęku!
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Filia nr 11
All copies are currently on loan: sygn. 159.923 (1 egz.)
Remont
Book
In basket
Nowa książka autorki bestsellerowych książek psychologicznych, które przeczytało już 1,5 miliona ludzi. Ile to już razy powtarzałeś, że chciałbyś być bardziej pewny siebie? To życzenie samo się nie spełni. Bo nic się nie zmieni bez twojego udziału! Ludzie, którzy mają silne poczucie własnej wartości, w pozytywny sposób myślą o sobie i o innych. Są optymistami i otwarcie wyrażają swoje myśli i potrzeby. Nie boją się szczerości i krytyki. Cieszą się lepszym zdrowiem – zarówno psychicznym, jak i fizycznym. Wysoka samoocena wpływa także na ich podejście do życia. Stefanie Stahl, najsłynniejsza niemiecka psychoterapeutka, autorka bestselerowych książek „Odkryj swoje wewnętrzne dziecko” i „Kochaj najlepiej, jak potrafisz”, jest pewna, że niska samoocena to nie dożywotni wyrok. Opisując sytuacje z życia wzięte, pozwala zrozumieć powielane latami zachowania i schematy, daje również receptę na to, jak myśleć o sobie dobrze. Zaakceptuj siebie takim, jakim jesteś, i ciesz się szczęśliwym życiem bez lęku!
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Filia nr 7
All copies are currently on loan: sygn. 159.923 (1 egz.)
Book
In basket
(Z Poradnika Smyka)
Jak nie bać się ciemności. Julek, główny bohater książeczki, podsuwa pięć zabawnych i kreatywnych sposobów poradzenia sobie ze strachem przed ciemnością. Bez trudu może je wypróbować każdy maluch. Ilustracje, naśladujące dziecięce rysunki, skupiają uwagę małych czytelników, pomagają oswoić strach i radzić sobie w trudnych sytuacjach. Książka jest skierowana również do rodziców – znajdą w niej praktyczne porady psychologa, które podpowiedzą, jak pomóc dziecku odczuwającemu strach przed ciemnością. W serii ukazała się także książka: Pierwszy dzień w przedszkolu. Wkrótce ukażą się pozostałe tytuły w serii Z poradnika smyka: Jak pokochać bobasa? Jak poradzić sobie ze złością?
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia BG
There are copies available to loan: sygn. 0/KZ (1 egz.)
Book
In basket
(Bajki Szczęśliwego Dzieciństwa)
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Filia nr 11
All copies are currently on loan: sygn. I/N (1 egz.)
Remont
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Filia nr 1
There are copies available to loan: sygn. I/N (1 egz.)
Book
In basket
W głowie masz gonitwę myśli i paraliżuje cię niewytłumaczalny niepokój? Relacje z bliskimi zamiast nieść wsparcie, jeszcze bardziej cię stresują? Zwykłe zadania przypominają goniącego cię niedźwiedzia? W czasach, gdy ilość bodźców i stresu jest wyższa niż kiedykolwiek, lęk wydaje się normą - jednak nią nie jest. Tylko nie panikuj! Nie wszystko będzie źle. Autorytet w dziedzinie psychologii przedstawia metodę trzech kroków, dzięki której zmierzysz się ze swoim niepokojem, przejmiesz nad nim kontrolę oraz sam zdecydujesz, jak na niego reagować: Krok 1 - obserwuj swoje myśli i emocje, Krok 2 - oceniaj sytuację i opanuj emocjonalny chaos, Krok 3 - powstrzymaj automatyczne reakcje lękowe i naucz się odpowiadać zamiast reagować. Dzięki praktycznym ćwiczeniom, historiom ludzi takich jak ty i ogromnemu arsenałowi narzędzi opisanych w tym poradniku (ze sporą dawką zdrowego humoru!) przekonasz się, że z lękiem można wygrać, a stan zen to coś więcej niż miejska legenda.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Filia nr 7
There are copies available to loan: sygn. 159.94 (1 egz.)
Book
In basket
Każdy z nas odczuwa czasem lęk. Jednak co zrobić, gdy owe uczucie wymyka się nam spod kontroli, ogranicza nasze możliwości i satysfakcję z codziennego życia? "Pokonać lęki i fobie" skierowana jest do osób, które poszukują sposobów radzenia sobie z nadmiernymi lękami i atakami paniki. Obok podstawowych informacji na temat przyczyn zaburzeń lękowych, autorzy zamieścili także opis kilku z nich. Książka zawiera wypowiedzi tych, którzy kiedyś zmagali się z lękiem oraz opisy ćwiczeń umożliwiających opanowanie paniki, pomagających zmienić sposób myślenia i zachowania. Dzięki praktycznym wskazówkom czytelnik uczy się akceptować odczuwane emocje i odbudowywać poczucie własnej wartości. Autorzy zachęcają go do pracy nad sobą i pokazują, jak wykorzystywać nowo nabyte umiejętności w rozmaitych sytuacjach społecznych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Filia nr 7
There are copies available to loan: sygn. 159.94 (1 egz.)
Book
In basket
Potwory w nocy / Pablo Muttini ; ilustracje Pablo Muttini, Andrea Rodriguez Vidal. - Warszawa : "Skrypt", copyright 2005. - [22] strony : ilustracje kolorowe ; 24 cm.
Żadne dziecko nie kocha ciemności i Janek też jej nie lubił. Bardzo bał się ciemnych miejsc. dostrzegał w nich budzące strach zwierzęta, potwory i dziwne przedmioty... [fragment tekstu]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Filia nr 7
No availability information: sygn. I/N
Book
In basket
Miliony ludzi sięga po leki lub psychoterapię aby złagodzić objawy depresji, ale jak dowodzą najnowsze badania, istnieją metody, które są bardziej skuteczne i przynoszą trwałe korzyści zdrowotne. Autor przedstawia siedem naturalnych technik leczenia nerwicy i depresji, o naukowo potwierdzonej skuteczności. Bazują one na naturalnej więzi między ciałem i umysłem. Samodzielnie przeprowadzony trening regulujący rytm serca złagodzi stres i poprawi Twój nastój. Aktywność fizyczna, dieta wzbogacona w niezbędne kwasy omega-3 oraz metoda EMDR pomogą wyeliminować traumatyczne przeżycia z przeszłości. Nauczysz się tak przeprogramować mózg, żeby przestał skupiać się na bolesnych wspomnieniach i dopasował się do obiektywnej rzeczywistości. Pokonaj najczęstsze schorzenia XXI wieku.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Filia nr 11
There are copies available to loan: sygn. 616.8 (1 egz.)
Remont
Book
In basket
(Smerfy i świat emocji ; 1)
(Klub Świata Komiksu ; album 2033)
Smerf, który bał się ciemności to pierwszy tom serii opowieści o ulubionych bohaterach dzieci. Książeczka jest przeznaczona dla najmłodszych czytelników i pomaga im w przezwyciężeniu lęków i innych emocjonalnych trudności. Każdy album jest uzupełniony radami dla rodziców o tym jak warto rozmawiać z dzieckiem, aby pomóc mu w kłopotach rozwojowych. Także same dzieci mogą korzystać z tych wskazówek – Strachuś boi się wszystkiego, jednak najgorzej jest nocą, nie może zasnąć, czuje obezwładniający strach przed ciemnością. W dodatku jego krzyki sprawiają, że cała wioska budzi się raz za razem. Na szczęście innym Smerfom i Papie nie brakuje pomysłów, jak pomóc biednemu przyjacielowi.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Filia nr 1
There are copies available to loan: sygn. K (1 egz.)
Book
In basket
(Edukacyjny Egmont)
Czego boi się twoje dziecko? Potwora pod łóżkiem? Sąsiadki z piętra niżej? Malutkiej mrówki? Bez względu na to, co to jest, warto strach dziecka potraktować poważnie. Jak to zrobić? Jak pomóc dziecku zmierzyć się z tym, co budzi w nim lęk? Pierwszym krokiem może być wspólna zabawa z dowcipnie ilustrowaną książką „Strach - wróg czy przyjaciel. Akceptuję, co czuję”. Bohaterka książki „Strach - wróg czy przyjaciel. Akceptuję, co czuję” jest surykatka. Sympatyczny futrzak pokazuje dzieciom, jak oswoić swoje lęki. Okazuje się, że to nie takie trudne. Strach nie jest wcale zły, strachu nie trzeba się bać. Strach jest czasem wręcz pomocny - w ostrzeganiu przed niebezpieczeństwem i motywowaniu do działania.
This item is available in 10 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia BG
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Filia nr 1
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Filia nr 2
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Filia nr 4
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Filia nr 5
All copies are currently on loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Filia nr 7
All copies are currently on loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Filia nr 8
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Filia nr 9
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Filia nr 11
All copies are currently on loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Remont
Filia nr 3
No availability information: sygn. 159.9
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again